L'alumnat amb altes capacitats
constitueix un col·lectiu amb característiques i necessitats diverses. Des
d'aquesta perspectiva, cal entendre la importància d'establir formes
d'organització particular i d'ajustar la resposta educativa a aquestes
necessitas.
L'alumnat amb altes capacitats presenta formes
d'aprendre diferents. Aquest fet suposa plantejar adaptacions del Currículum, estratègies
d’ensenyament (i d'acompanyament dels processos d'ensenyament i aprenentatge)
també diverses i ajustades a la realitat individual. Des del model d'escola
inclusiva cal, per tant, impulsar canvis tant a nivell de l'organització dels
centres com en relació a les formes de concebre les estratègies metodològiques
i d'intervenir.
Algunes de les característiques del perfil de l’alumnat amb
sobredotació són la flexibilitat, la creativitat, o bé el bon rendiment en el
conjunt de les àrees, però també la tendència a ser independents del grup, la
qual cosa pot comportar a vegades l’aïllament o bé el sorgiment de problemes
amb els companys i els adults.
Es tracta de qüestions que cal tenir molt en
compte a l’hora de preveure tant la
contextualització (característiques del context educatiu) com les estratègies educatives
i per a incidir en els aspectes pròpiament psicològics i emocionals. D'altra
banda, la constatació de què un alumne/a té AACI comporta la necessitat de
realitzar un treball amb l'equip de professionals del centre i de preveure la
tasca d'acompanyament i orientació als pares.
A continuació us proposem veure aquest documental per saber más sobre el tema
SUPERDOTADOS (AL ESTE DE LA CAMPANA DE GAUSS)
Esperem que us agradi
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada