dimecres, 20 de gener del 2016

Reflexionem sobre els nens amb altes capacitats

L'alumnat amb altes capacitats constitueix un col·lectiu amb característiques i necessitats diverses. Des d'aquesta perspectiva, cal entendre la importància d'establir formes d'organització particular i d'ajustar la resposta educativa a aquestes necessitas.

L'alumnat amb altes capacitats presenta formes d'aprendre diferents. Aquest fet suposa plantejar adaptacions del Currículum, estratègies d’ensenyament (i d'acompanyament dels processos d'ensenyament i aprenentatge) també diverses i ajustades a la realitat individual. Des del model d'escola inclusiva cal, per tant, impulsar canvis tant a nivell de l'organització dels centres com en relació a les formes de concebre les estratègies metodològiques i d'intervenir.

Algunes de les característiques del perfil de l’alumnat amb sobredotació són la flexibilitat, la creativitat, o bé el bon rendiment en el conjunt de les àrees, però també la tendència a ser independents del grup, la qual cosa pot comportar a vegades l’aïllament o bé el sorgiment de problemes amb els companys i els adults.


Es tracta de qüestions que cal tenir molt en compte  a l’hora de preveure tant la contextualització (característiques del context educatiu) com les estratègies educatives i per a incidir en els aspectes pròpiament psicològics i emocionals. D'altra banda, la constatació de què un alumne/a té AACI comporta la necessitat de realitzar un treball amb l'equip de professionals del centre i de preveure la tasca d'acompanyament i orientació als pares.





A continuació us proposem veure aquest documental per saber más sobre el tema

SUPERDOTADOS (AL ESTE DE LA CAMPANA DE GAUSS)


Esperem que us agradi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada